Nordkorea

Är de någon som vet något om nordkorea?
Jag har forskat lite i det här landet idag och är nästan helt stum.
De är ju ett hemligt land, som ett spök land.
Ingen vet vad som händer där.
Ingen där vet vad som händer i övriga världen.
Det känns nästan omöjligt att komma in i landet.
Och har du väl gjort de är de stränga regler som gäller.
Jag är facinerad. Fast försräckt facinerad.
Det känns som att det är näst intill omöjligt idag att ha ett land så slutet som nordkorea. Med tank på all slags media osv... men hur går detta till?
Jag läste oroväckande saker som att invånarna har absolut ingen tillgång till internet, får bara se statliga tv program, bara statliga radiokanaler och om annat så straffas de hårt. Kvinnor MÅSTE bara kjol, som turist måste man ha en guide med sig vart man än skulle vilja tänkas att gå. Å jobbar du inom försvarsmakten får du verkligen inte komma in i landet, inte heller om du är journalist..
Jag är helt tagen av det här landet. Jag måste få veta mer.
Världen måste få veta mer.


Kommentarer
Postat av: insider

det är en journalist där nu..smygit sej in. Skrev nån artikel på aftonbladet tror jag

2008-12-14 @ 12:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0